O ocenianiu (II etap)

Kategoria i opis kategorii Liczba punktów (skumulowana)
I. Brak istotnego postępu 0
II. Postęp jest wprawdzie niewielki, ale konieczny na drodze do całkowitego rozwiązania zadania. 1
III. Istotny krok w kierunku rozwiązania zadania, ale nie zostały pokonane zasadnicze trudności zadania. 2
IV. Zostały pokonane zasadnicze trudności zadania, rozwiązanie zadania nie zostało doprowadzone do końca, zostały popełnione drobne usterki (np. błędy rachunkowe itp.). 4
V. Zasadnicze trudności zadania zostały pokonane bezbłędnie i rozwiązujący zadanie na tym poprzestał lub błędnie kontynuował rozwiązanie(w dalszej części rozwiązania wystąpiły poważne błędy merytoryczne). 5
VI. Zostały pokonane zasadnicze trudności zadania, rozwiązujący doprowadził rozwiązanie do końca, jednak rozwiązanie zadania zawiera drobne usterki (np. błędy rachunkowe itp.). 7
VII. Zadanie zostało rozwiązane bezbłędnie. 8+
Jeśli rozwiązanie zadania ma postać szczególnie efektywną (zwięzłą, ekonomiczną itp.), to liczba punktów (ocena rozwiązania) zostanie powiększona o 1 pkt. lub 2 pkt.
Jeśli rozwiązanie ale zostało zapisane w sposób nieprzejrzysty (niestaranny)lub niepoprawny językowo(zbyt potoczny język, rażące błędy składniowe lub błędy ortograficzne itp.), to liczba punktów zostanie pomniejszona o 1 pkt. lub 2 pkt.