Aktualności (archiwum 1)

  • Z dnia 12 marca:
    1. Prosimy o przekazanie młodzieży wzorów oświadczenia rodziców o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych dzieci na potrzeby konkursu (wzór został wysłany mailem do nauczyciela-opiekuna). Młodzież powinna przywieźć wypełnione oświadczenia w sobotę.
    Ewentualnie oświadczenia będzie można przesłać później pocztą.
    2. Poniżej (po lewej stronie) mapa, która ukazuje, jak dojechać tramwajem do V Liceum z Dworca Głównego. Proponujemy udać się na przystanek Most Dworcowy i tam poczekać na tramwaj nr 10 w kierunku Dębca. Odjazdy: 7:50, 8:10, 8:30. Bilety najlepiej kupić w kiosku przy dworcu. W większości tramwajów są biletomaty. Na przystankach też.
    Przystanek docelowy: Pamiątkowa. Czas podróży: ok. 8 min.
    Obok (po prawej) droga z przystanku Pamiątkowa do wejścia do V Liceum od strony ul. Traugutta.
         
  • Z dnia 11 marca:
    1. Kilku nauczycieli pytało już o to, czy w II etapie jednego z uczestników (chory, nieobecny w szkole, itp.) może zastąpić inna osoba.
    Dopuszczamy taką możliwość pod warunkiem, że osoba zastępująca nie brała udziału w I etapie konkursu, a osoba zastępowana zgadza się na to: w finale będzie mogła wystąpić tylko jedna z nich!
    2. Przypominamy, że pkt. 12.2 Regulaminu nt. II etapu brzmi: "Rozwiązania zadań oceniane są w skali od 0-10."
    Drużyny będą mieć 120 minut na rozwiązanie 10 zadań i zredagowanie rozwiązania na piśmie (z uzasadnieniem). Więcej na temat pisaliśmy 7 marca.
    Uczestnicy będą mieli udostępniony przykład zadania z wzorcowym rozwiązaniem. Tutaj wersja elektroniczna. Można ją już teraz udostępnić młodzieży.
  • Z dnia 7 marca:
    1. Z radością informujemy, że nauczyciele ze wszystkich szkół potwierdzili chęć przyjazdu drużyn, zakwalifikowanych do II etapu konkursu!
    2. Budynek V Liceum Ogólnokształcącego mieści się w Poznaniu przy ul. Zmartwychwstańców 10. Jednak do szkoły najdogodniej wejść przez boisko od ul. Traugutta. Na boisku można parkować samochody i busy.
    Na teren szkoły będzie można wejść już od godz. 8.15. W holu będzie mieścić się punkt informacyjny.
    3.Przypominamy, że drużyny powinny przywieźć ze sobą słownik angielsko-polski lub niemiecko-polski oraz kalkulatory. Drużyna powinna mieć co najmniej jeden zegarek, gdyż korzystanie z telefonów komórkowych jest niedozwolone.
    4. Prosimy o zapoznanie się z wytycznymi regulaminu oraz informacją na temat zasad oceniania w czasie zawodów II stopnia (tutaj).
    5. Zachęcamy do tego, aby na zawody II etapu przyjechało 2-3 nauczycieli ze szkoły. Mogą też Państwo zaprosić znajomych nauczycieli z innych szkół.
    W czasie zawodów będą Państwo mogli wziąć udział w seminarium nt. zadań konkursowych, w spotkaniu z wydawnictwem Helion oraz uczestniczyć w wykładzie popularnonaukowym (razem z uczniami).
  • Z dnia 11 lutego:
    II etap konkursu Koala odbędzie się w sobotę 14 marca w V Liceum Ogólnokształcącym w Poznaniu. Rozpoczęcie: godz. 9.00, a zakończenie ok. godz. 13.
    Termin został zmieniony na prośbę nauczycieli-opiekunów drużyn, którzy zgłosili, że 7 marca odbywają się zawody Olimpiady Matematycznej Gimnazjalistów oraz pilotaż sprawdzania matury w Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej.
  • Z dnia 9 lutego:
    W zakładce Wyniki I etapu opublikowaliśmy tabele z wynikami I etapu konkursu.
    Wkrótce nauczyciele-opiekunowie otrzymają bardziej szczegółowe informacje (m.in na temat poprawnych odpowiedzi).
  • Dziękujemy wszystkim uczestnikom I etapu konkursu Koala! Oraz nauczycielom-opiekunom!
    Otrzymaliśmy odpowiedzi od ponad 60 drużyn.
    Wstępne sprawdzanie odpowiedzi pokazało, że zadaniami, które uczestnikom sprawiły największą trudność były: 1. Parity, 3. Agenci wywiadu oraz 9. Gra planszowa.
    Wyniki zostaną opublikowane najpóźniej 12 lutego.
    Przypominamy, że II etap konkursu odbędzie się 7 marca (sobota) w V Liceum w Poznaniu.
  • Z dnia 3 lutego:
    1. Przypominamy, że I etap konkursu już w czwartek (5 lutego).
    Zgodnie z informacjami podanymi wcześniej w aktualnościach (poniżej):
    a) Drużyny powinny przystąpić do rozwiązywania zadań nie wcześniej niż o 9:30 i nie później niż o 10:00.
    Szkoła powinna dostosować godzinę rozpoczęcia konkursu do godziny rozpoczęcia lekcji w planie lekcji szkoły.
    b) Czas rozwiązywania zadań to 45 minut. Po tym czasie drużyna powinna wprowadzić odpowiedzi do formularza w ciągu 5-10 minut.
    c) Zestaw zadań będzie udostępniony nie wcześniej niż 12h przed konkursem: trafi do Nauczycieli i sekretariatu szkoły drogą mailową. Dodatkowo będzie zamieszczony na Forum.
    2.Na forum nauczycieli znajdują się odpowiedzi na pytania, które w mailach zadają nauczyciele. Zachęcamy do odwiedzenia forum.
    3. Informujemy, że pani Elżbieta Walkowiak, Wielkopolski Kurator Oświaty, objęła patronatem honorowym konkurs KOALA.
  • Z dnia 31 stycznia:
    1. Termin zgłoszeń do konkursu minął. Serdecznie dziękujemy Państwu nauczycielom, którzy organizują I etap konkursu na terenie swych szkół. Wiemy, że w niektórych szkołach rozgrywane były eliminacje wewnątrzszkolne.
    2. Prosimy, aby drużyny wymyśliły nazwy dla swych drużyn, które Państwo będą akceptować:-)
    Nazwę drużyny trzeba będzie podać w formularzu z odpowiedziami.
  • Z dnia 27 stycznia:
    1. W I etapie konkursu drużyny będą mieć do rozwiązania 10 zadań. Przypominamy, że jedno z nich będzie w języku obcym.
    Czas rozwiązywania zadań to 45 minut. Po tym czasie drużyna powinna wprowadzić odpowiedzi do formularza w ciągu 5-10 minut.
    2. Próbny formularz znajduje się na forum nauczycieli. Można go udostępnić uczniom. W dniu konkursu formularz będzie podobny.
  • Z dnia 20 stycznia:
    1. Termin zgłoszeń szkół do konkursu został wydłużony do piątku 30 stycznia (włącznie).
    2. Informujemy, że w dniu konkursu, tj. 5 lutego 2015 roku, drużyny powinny przystąpić do rozwiązywania zadań nie wcześniej niż o 9:30 i nie później niż o 10:00.
    Szkoła powinna dostosować godzinę rozpoczęcia konkursu do godziny rozpoczęcia lekcji w planie lekcji szkoły.
    Po zakończeniu rozwiązywania zadań kapitan drużyny powinien w ciągu ok. 5-10 minut przesłać odpowiedzi drużyny, za pomocą specjalnego formularza on-line. W formularzu będzie trzeba podać godzinę rozpoczęcia konkursu w szkole.
    Uczniowie mogą korzystać z wydruku zadań treningowych i innych zadań dostępnych na stronie konkursu. Na tych wydrukach mogą być notatki uczniów, przygotowane wcześniej (np. szczegółowe rozwiązania).
  • Z dnia 18 stycznia:
    Spotkanie metodyczne zostaje przesunięte na 27 stycznia (wtorek). Z powodu choroby prowadzącego. Przepraszamy.
    Zainteresowanych otrzymaniem pliku z prezentacją rozwiązań zadań treningowych (oraz innych materiałów o konkursie), prosimy o kontakt. Plik jest już dostępny. Więcej informacji tutaj.
  • Z dnia 17 stycznia:
    Prosimy o zapoznanie się z regulaminem konkursu. Zwłaszcza częścią dotyczącą przebiegu I etapu.
    Zwracamy uwagę na to, że uczestnicy konkursu mogą korzystać z komputera tylko i wyłącznie do przesłania odpowiedzi. Czas przesłania odpowiedzi nie ma znaczenia.
    Przypominamy, że jedno z zadań będzie sformułowane w języku angielskim i języku niemieckim (do wyboru).
  • Uwaga: Uwzględniając prośby skierowane z kilku szkół zdecydowaliśmy, że w konkursie w wersji dla gimnazjów mogą brać udział uczniowie wszystkich klas (roczników).
  • W dniu 7 stycznia 2015 roku został uruchomiony formularz zgłaszania szkół do konkursu. Jest dostępny tutaj.
  • Zapraszamy nauczycieli do udziału w spotkaniu metodycznym. W czasie spotkania zaprezentowane będą szczegółowe rozwiązania zadań treningowych.
    Nieobecnych na tym spotkaniu, a zainteresowanych otrzymaniem pliku z prezentacją rozwiązań (oraz innych materiałów o konkursie), prosimy o kontakt. Plik jest już dostępny. Więcej informacji tutaj.